Moje myšlenky o potravinové alergii
Moje myšlenky o potravinové alergii

Moje myšlenky o potravinové alergii

Zdá se mi jako vhodný čas, abych se podělila o své myšlenky o potravinové alergii.

Co je to potravinová alergie?


Ve své encyklopedii Future Health Now sdílím informace, které považuji za relevantní k pochopení toho, co je alergie na jídlo:

Převládající potravinové alergeny rozpoznávané alopatickými alergiky zahrnují vejce, arašídy, ořechy, ryby, měkkýše a jahody. U vnímavých jedinců tyto potraviny vytvářejí nárůst IgE protilátek, které se zachytí na žírných buňkách a způsobí uvolňování histaminu. Malé množství histaminu vyvolává malou nebo žádnou reakci, ale velké uvolnění způsobí kopřivku, astma nebo těžké otoky hrdla a obličeje [anafylaxe]. Tyto okamžité reakce lze snadno zjistit a většina lidí identifikuje problematická jídla již v raném věku. Na seznamu možných alergenů je také řada potravinářských přísad, jako jsou: bisulfity, MSG, aspartam, potravinářská barviva a konzervační látky.

Alternativní lékaři jsou přesvědčeni, že potravinové alergie jsou rozšířenější než ty, které ukáže zvýšené IgE. I když nemusí být definovány jako potravinové alergie v přísném smyslu alergií definovaných moderní medicínou, lidé mohou trpět reakcemi na jídlo nebo citlivostí na potraviny, které jim znemožňují jíst určité potraviny. Diskuse o syndromu děravého střeva nabízí vysvětlení pro vstřebávání nestrávených molekul potravy do krevního řečiště, což vede k alergickým reakcím. Tyto molekuly potravin, na nesprávném místě v nesprávný čas, mohou vyvolat jiný typ protilátek IgG.

Protilátky IgG způsobují zpožděné reakce ve formě komplexů antigen-protilátka, které putují krevním řečištěm a mohou se usadit kdekoli v těle, což vede k nespočetným příznakům od bolesti hlavy po průjem.

Co mohu udělat pro zlepšení potíží s potravinovými alergiemi?


Navrhuji tříbodový přístup ke zlepšení vašeho zdraví v souvislosti s potravinovými alergiemi:
  1. eliminační dieta
  2. testování potravin
  3. použití detoxikačního nápoje

Eliminační dieta


Vaše orgány a trávení si zaslouží odpočinek, když z vaší stravy odstraníte alergeny. Zánět a další reakce na alergeny navíc časem ustupují, když je již nejíte. Velmi se proto zasazuji o to, abyste z vašeho potravinového plánu odstranili alespoň po dobu dvou týdnů (Můžete použít stravovací deník jako vodítko pro to, zda je chcete odstranit déle.):
  • zpracované, barvené a syntetické jídlo
  • cukr
  • mléčné výrobky (s výjimkou vysoce kvalitního kefíru a jogurtu, jsou-li k dispozici)
  • lepek
  • smažená jídla

Také si dělejte deník o tom, jak se cítíte, když vylučujete určitá jídla. Pokud se cítíte lépe bez určitého jídla, pak vážně zvažte jeho trvalé odstranění.

Ukázka eliminační diety


Eliminační dieta by měla obsahovat tyto vysoce kvalitní organické, sezónní a místní potraviny (v délce 2 týdnů):
  • Protein (vejce, kuře, ryby, jehněčí)
  • Neškrobová zelenina (tolik zelených listů, kolik můžete jíst)
  • Mandle (mandlové mléko a mouka)
  • Kokosový olej (kokosové mléko a mouka)
  • Kefír nebo jogurt (maximálně 1 šálek denně)
  • Kostní a zeleninový vývar

Testování potravin


Samozřejmě bych vám nikdy neřekla, abyste jedli jídlo, které vyvolá vaše alergie. Pokud však chcete zjistit, zda lze některá jídla přidat zpět do vaší stravy, náš výživový odborník navrhuje, že v pondělí a úterý v týdnu 3 přidáte do svého menu 1/2 šálku dýně nebo sladkých brambor. Pozorujte se, jak se cítíte, když to uděláte, a poznamenejte si to ve svém deníku. Poté, ve středu a ve čtvrtek, místo dýně nebo sladkých brambor, přidejte 1/2 šálku quinoa nebo jiného komplexního sacharidu do svého menu. Znovu si poznamenejte, jak se cítíte. Pokračujte v testování potravin každých 48 hodin, a zapisujte si po čem je vám dobře a po čem ne.

Můžete to zkusit s jakýmkoli jídlem, abyste si vytvořili eliminační menu jako základ. Protože velmi věřím na zdravou výživu, upřímně navrhuji, abyste do svého programu zkusili přidat různé druhy zeleniny, ořechů, semen, sýrů bez laktózy, vysoce kvalitních komplexních uhlohydrátů (pokud je budete jíst) a zdravých tuků. Nadále se vyhýbejte potravinám, které jsou nejčastější alergeny.

Detoxikační nápoj


Někteří lidé mají příznaky podobné chřipce, když začínají zlepšovat svou stravu. Takže jsem vyvinula detoxikační nápoj pro zmírnění příznaků. Toto je nápoj, který používám každý den:
  • 2-6 lžiček tekutého bentonitu
  • 2-6 lžiček jemný prášek z psillia
  • 5ml Pico Silver™
  • 2 dcl vysoce kvalitní čisté vody

Potom zapíjím detoxikační nápoj 3 dcl vody s malou štipkou mořské soli.

Piji tento nápoj ráno na lačný žaludek a čekám 30–60 minut než se najím. Můžete si také dát druhý drink večer před spaním, pokud jej potřebujete.

Aloha,
Dr. Carolyn Dean


Zpět na seznam
Upozornění !
Tyto stránky jsou pouze informativní a nelze je použít jako náhradu za rady lékařů.
Kategorie

Rychlá navigace
Odmítnutí odpovědnosti !
Neošetřujeme, nediagnostikujeme, neléčíme ani se nepokoušíme předcházet nemocem a žádné rady ani tvrzení zákazníků, kteří nám zanechali hodnocení v žádném případě nenaznačuje žádný zdravotní výsledek díky používání našich produktů. Výsledky se budou lišit. Žádná prohlášení obsažená na těchto stránkách nenahrazují lékařské rady, prevenci a léčbu.

Picomineral.cz

ReMineralizujte se! Vysoce vstřebatelné minerály od doktorky Carolyn Dean - RnA ReSet

Aktuality

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.